stockholm 2/3-4/3

Förlåt för att jag inte skrev någonting när jag kom hem igår,men va så sjukt trött och hade ont i huvudet så orkade inte!
Men hade tänkt att skriva om helgen nu istället,dock kom jag på att jag inte har så mycket bilder att bjuda på,dom flesta är på mat...Och dom ligger fortfarande på mobilen så dom kommer i ett eget inlägg efter det här!
Orkar ni läsa allt gör ni det bra!
Fredag: Klev upp runt halv 6,fikade,fixade mig osv osv, Maja och hennes pappa kom runt halv 7 och vi åkte till Sundsvall,satt där och vänta ett tag sen klev vi på tåget som gick kvart i 8,och kom fram till Stockholm runt 12 ungefär. Då gick vi direkt till hotellet och checkade in,fick ett fint rum och jag och Maja bytte om och började fixa oss,sen packade vi ner det vi skulle ha med oss och vi drog till tunnelbanan och åkte ut till Globen! Väl där skulle vi käka och vi sprang på Felicia,universums mest saknade människa,så pratade lite med hon sen satte vi oss på ett fik och käkade,sen gick jag och Maja och ställde oss i kö medans mamma gick runt i alla affärer. Två timmar och fyrtiofem minuter senare var vi äntligen inne,men då inser vi att kön till garderoben är minst lika lång som den utanför,så vi ställde oss vid ett bord och väntade ett tag innan vi gick och lämnade jackorna. På den tiden vi stod där så var det en kille som stog med sina kompisar och efter ett tag sa han bara aj och föll ihop på golvet och fick världens ryckningar,sjukt läskigt!
När vi lämnat jackorna och kommit in till dansgolvet så var det ett förband vid namn Cazzette och redan då var stämningen på topp,kände då att det skulle bli en grym kväll trots allt jävla köande. Men det var så jävla värt när Avicii väl klev in på scenen. Vilket drag det blev på publiken,inklusive mig och Maja. Så jävla grymt! Dock smet jag och Maja ut en liten stund innan det slutade för att slippa köa till garderoben. Då såg vi två tjejer som var ledsna och en av dom gick runt med is på huvudet,vi trodde typ att hon hade ramlat och tänkte inte mer på det. När vi var klar gick vi till donken och käkade strips och drack dricka, sen började vi gå mot tunnelbanan och då såg vi massa ambulanser och sånt. Min mobil började även vibrera och jag fick massa sms från kompisar som frågade om jag var okej,och jag blev lite chockad för jag tyckte ju att allt var bättre än någonsin. Så jag var tvungen att gå in på aftonbladet för att se om det stod någonting. Och såklart det första som jag ser är att det står att en läktare har rasat i globen under Avicii och att 30 personer skadats, varav en tjej med livshotande skador,som var en allvarlig hjärnskakning. Först då började jag förstå varför jag fått massa såna sms. Vilken tur att jag bokade biljetter till dansgolvet,för jag hade först tänkt beställa biljetter till just den där läktaren. Så det blev lite kaos i slutet av kvällen,men jag mår bra iallafall. Sen åkte vi till stan och gick på hemköp och köpte gotta. Sen tog vi en prommis till hotellet och däckade jävligt fort i sängen.
Lördag: Klockan ringde runt 9,då skulle alla duscha osv,när vi var klar gick vi ner och åt världens godaste hotellfrukost. Sen när vi ätit så fixade vi klart oss sen gick vi på en shoppingrunda på ett antal timmar,köpte inte överdrivet mycket men inte så jättelite heller,men fyller år snart också så hade inte sådär skitmycket pengar heller. Men det var en trevlig dag med riktigt fint väder och det bästa av allt att det inte var någon snö alls i stockholm utan asfalt och soligt! Så lämnade vinterjackan hemma och körde på skinnjacka hela helgen utan att frysa! När vi hade shoppat klart gick vi och lämnade påsarna på hotellet och gick sedan och åt på taco bar! Sedan ut en runda till på stan bara för att kika,sen gick vi och köpte glass och jordgubbar,kikade på melodifestivalen gjorde vi också! Sen myste vi mest hela kvällen sen somnade vi ganska tidigt faktiskt.
Söndag: Upp runt 8,fixa oss,käka gooooood frukost satt kvar länge och bara pratade. Träffade även på min hemkunskapslärare där. Av alla ställen,lite random kanske,haha..Sen gick vi och packade ihop våra grejer sen checkade vi ut,men vi lämnade väskorna på hotellet i något bagageutrymme. Sedan gick vi på stan och vi mötte även upp min moster för en fika,trevligt! Sedan gick vi lite mer på stan och jag köpte present till Lisa. Och när klockan började närma sig 4 halv 5 bestämde vi oss för att käka,det fick bli pizza hut som låg mittimot hotellet. Satan vad gott det var,mätt som tusan blev man också! Sedan hämtade vi våra väskor och traskade ner till centralen och hoppade på tåget hem och lämnade ett soligt och vårigt Stockholm för ett kallare och isigare Härnösand.
Som ni kanske förstår har jag haft en av dom bästa helgerna i hela mitt liv och jag längtar redan tillbaka,till allt.
Avicii,shoppingen,allt! Och att fått spendera dessa dagar med en av dom absolut bästa människor jag känner gjorde inte saken sämre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0